Avui és el Dia Mundial de l’Aigua 2022, i a Aigües de Manresa volem aprofitar la jornada per explicar el valor que no es veu de l’aigua
Durant aquests dies és habitual parlar de la importància de l’aigua, un element essencial sense el qual la supervivència no seria possible. Expliquem els processos de potabilització i depuració, però aquest any ens agradaria posar en valor altres elements a l’entorn de la gestió de l’aigua, que no es veuen, però impacten també en el nostre dia a dia.
SOSTENIBILITAT: Un dels puntals de l’empresa és la sostenibilitat. L’aigua és un element clau en el canvi climàtic, així com l’energia. Per això, a través del Pla Estratègic Horitzó 2025, vinculats als ODS, busquem amb accions concretes, augmentar la nostra eficiència energètica. En aquest sentit hem emprès algunes accions relacionades amb l’autoabastiment d’energia, com la generació d’electricitat a partir del biogàs originat en el procés de depuració.
Com a exemples concrets tenim:
- Motor de cogeneració de l’EDAR de Manresa. Amb el qual podem abastir el 25% de l’energia que utilitza la pròpia planta en el procés de depuració.
- Instal·lació d’un nou motor de cogeneració a l’EDAR de Sant Fruitós de Bages. Hem iniciat les obres d’aquesta nova instal·lació que permetrà aprofitar tant l’electricitat com la calor, que servirà per l’escalfament dels digestors on es produeix el biogàs. A l’EDAR també hi ha prevista una instal·lació fotovoltaica de 412 mòduls amb una producció anual de 321.025kWh/any i un estalvi d’emissions de 98’88 tones/any.
INNOVACIÓ: La tecnologia no ha de ser una finalitat, sinó una eina que ens ajudi a aconseguir els objectius i l’acompliment de la missió de l’empresa. L’objectiu d’aquest eix del Pla Estratègic és posar a disposició de l’empresa la innovació que garanteixi l’eficàcia i augmentin l’eficiència dels processos de gestió, explotació, infraestructures i serveis que oferim als clients i abonats.
Com a exemple concret d’acció a l’entorn de la innovació que hem fet aquest any tenim:
- Aigües de Manresa inicia aquest 2022, l’anàlisi de dades dels 151 comptadors ja instal·lats dins el municipi de Manresa. L’objectiu principal d’aquesta prova, que tindrà una durada d’un any, és provar diferents sistemes de comunicació per telelectura (diferents marques de comptadors i de software de tractament de dades), i així obtenir la combinació òptima que ajudi a la implantació al territori d’aquesta nova tecnologia. La telelectura permet mesurar de forma telemàtica el consum d’aigua, millorar el rendiment de xarxa i detectar fuites i fraus. Fa més eficient la gestió d’aquest element a la vegada que en fomenta el consum responsable i sostenible. La relació amb l’abonat també millora, ja que aquest sistema permet detectar fuites internes, avisar de sobre consums, activar alertes i conèixer en temps real el consum d’aigua.
CONSUMIDORS. Un dels objectius més importants que ens proposàvem amb el Pla Estratègic Horitzó 2025 era facilitar la interacció amb l’empresa via telemàtica. Ens cal adaptar-la als nous temps. Volem utilitzar noves eines per agilitzar processos i gestions, però sense perdre en cap moment, la part més humana i propera d’una empresa que ha estat sempre aquí.
Per això volem treballar per potenciar l’oficina virtual d’Aigües Manresa, i donar-ne a conèixer els avantatges:
- Factura electrònica. Activant l’oficina virtual les factures comencen a emetre’s digitalment. Cada vegada que hi hagi una nova factura rebreu un correu i podreu entrar a la plataforma per descarregar-la. Així també mostrem el nostre compromís amb el medi ambient.
- Enviar la lectura del comptador. Podeu enviar la lectura del comptador que es registra directament a la vostra fitxa.
- Es poden fer pagaments.
- Consultar els consums i les factures antigues.
- Suggeriments, queixes i reclamacions.
- Modificar l’adreça de notificació i la domiciliació bancària.
Però no volem ni podem oblidar l’Atenció al Públic presencial. Per això les nostres oficines principals, situades a la Plaça del Salt de Manresa, segueixen obertes de dilluns a divendres de 9 a 14h i els dijous a la tarda, de 16.30h a 19h. Però si que hi hem incorporat elements que facilitin i agilitzin els tràmits, com és l’opció de demanar hora. Aquesta acció ha permès poder atendre a la gent que ve sense haver-se d’esperar gaire estona.