Amb l’objectiu de visualitzar la nova etapa, i adaptar la imatge de l’empresa també a les noves realitats, es va pensar en la renovació de la imatge corporativa, que no havia canviat des dels inicis de l’empresa.
El procés va començar fa un any amb la licitació a concurs de la nova imatge. En el concurs s’hi van presentar 16 propostes, que va avaluar un jurat format pel president del Col·legi de Periodistes de la Catalunya Central, pel director de l’Escola d’Art de Manresa, dos membres del Consell d’Administració amb formació en arquitectura i arts, el gerent de l’empresa, el director de producció adjunt a gerència i la cap de comunicació. L’avaluació es va fer a cegues, no es coneixia l’empresa que l’havia creat, i d’aquesta manera les valoracions es van centrar únicament en la imatge i l’argumentació que s’havia demanat.
D’aquesta primera selecció en van sortir dues propostes que van passar a la següent fase.
La segona fase, contemplava la part econòmica, es demanava l’estratègia de comunicació que seguiria l’empresa i com a part també important, la valoració de la imatge per part d’un grup de 20 treballadors, seleccionats aleatòriament entre els que s’hi van presentar voluntaris.
La imatge guanyadora és la següent:
COM ÉS LA IMATGE?
Per a donar resposta als brífing s’ha dissenyat una nova imatge, sense continuïtat amb l’actual, que inclou tots els valors contemporanis d’Aigües de Manresa.
La imatge que s’ha creat incorpora els nous valors d’Aigües de Manresa alhora que transmet, per la gràfica i els colors, innovació i progrés.
LA IMATGE
La A i la M d’Aigües de Manresa, s’uneixen per crear un tot que flueix com un curs d’aigua sinuós. En la seva superposició apareix la gota d’aigua, d’on tot neix.
Una línia que pot ser també l’skyline que ens descobreix les muntanyes de Montserrat i ens arrela al territori.
Una imatge en la línia gràfica de les principals entitats de gestió de l’aigua del país.
LA GRÀFICA
Una gràfica senzilla que es comprèn a primer cop d’ull i de fàcil record.
Una imatge amb dos nivells de lectura: una primera en què s’observa el curs d’aigua i una segona en què s’adverteixen les inicials i la gota d’aigua.
EL COLOR
Tonalitats de blau que es fonen en un degradat aportant el caràcter d’innovació i tecnologia a la marca.
EL LEMA
Un frase descriptiva sota la imatge que complementa la marca aportant la vessant institucional.
ELS CONCEPTES I VALORS
Simplicitat que evoca optimització. Blaus sinuosos que són color d’aigua. Degradats que ens remeten a la tecnologia i a la inquietud per la innovació.
Imatge professional d’empresa pública que dona confiança i garanteix qualitat.
Gràfica que posa en valor el territori. Lema que aporta institucionalitat i garantia.